Pomimo że rower jest łatwy w obsłudze i tani w eksploatacji, musimy pamiętać o prawidłowej konserwacji. Bardzo istotną kwestią jest regularne smarowanie łańcucha. Jeżeli zastanawiasz się, jak i  czym smarować łańcuch w rowerze, poniżej znajdziesz cenne wskazówki.

Czym czyścić łańcuch rowerowy?

Właściwe czyszczenie i smarowanie łańcucha sprawi, że będzie nam służył długo i wydajnie. Zanim jednak przystąpimy do smarowania łańcucha rowerowego, trzeba go dokładnie umyć. Ten element napędu jest szczególnie podatny na zabrudzenia takie jak błoto, kurz czy pył uliczny. 

Jeśli zależy nam na szybkim wyczyszczeniu bez zdejmowania łańcucha i rozpinania ogniw najlepiej po skończonej jeździe umyć go szmatką z odtłuszczaczem. Podczas tego zabiegu nie zapomnijmy o przetarciu również korby, kasety i tylnych przerzutek, w przeciwnym razie pozostawiony na nich brud bardzo szybko zabrudzi łańcuch podczas następnej jazdy.

Jeżeli zastanawiasz się czym czyścić łańcuch rowerowy domowym sposobem, najlepszym rozwiązaniem jest zastąpienie odtłuszczacza płynem do mycia naczyń. 

Po umyciu łańcucha należy spłukać go wodą i dokładnie osuszyć w celu uniknięcie korozji, a następnie nasmarować.

Jaki smar do łańcucha rowerowego wybrać?

Smar do łańcucha ma za zadanie redukować tarcie w ogniwach, co przekłada się bezpośrednio na komfort jazdy i wydłużenie żywotności łańcucha. Ponadto nienaoliwiony łańcuch może po jakimś czasie zacząć rdzewieć i niszczyć pozostałe elementy napędu. Z tych powodów smarowanie łańcucha to bardzo ważna czynność konserwująca.

Smary do łańcucha rowerowego mają przeważnie lekką, płynną konsystencję, co znacznie ułatwia aplikację i zapobiega osadzaniu się nadmiernej ilości smaru na łańcuchu. Jeżeli zastanawiasz się jaki smar do łańcucha rowerowego będzie najlepszy, weź pod uwagę ich podstawowy podział: do warunków mokrych i do suchych. Te pierwsze nie wypłukują się podczas deszczu i lepiej chronią np. przed błotem, te drugie mają za zadanie unikanie łapania kurzu. Oczywiście dostępne są również smary uniwersalne, które łączą obie te cechy, jednak trzeba używać ich nieco częściej. 

Podczas smarowania łańcucha należy pamiętać, że smar ma znaleźć się wewnątrz ogniw, a nie wszędzie naokoło. Nadmiar smaru bowiem będzie łapał brud, który po prostu się do niego przyklei. Dlatego, kiedy po nasmarowaniu zauważymy, że preparat wycieka na boki łańcucha, należy go dobrze wytrzeć. I gotowe. 

Komentarze (0)

Brak komentarzy w tym momencie.

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.