Jeżeli po jeździe na rowerze bolą cię kolana lub czujesz ból tylnej części ciała, warto sprawdzić, czy siodełko jest ustawione poprawnie. 


1. WYSOKOŚĆ
Ustawienie siodełka w rowerze zaczynamy od dobrania poprawnej wysokości, na której ma się znajdować. Wkładamy buty, w których jeździmy. Ustaw korbę tak, by pedał był w najdalszym położeniu od siodełka.

Poproś kogoś o potrzymanie roweru (lub oprzyj się lekko o ścianę) i usiądź na siodełku. Na dolnym pedale oprzyj piętę – w takim przypadku noga powinna być całkowicie wyprostowana w kolanie. Teraz ustaw stopę na pedałach tak jak będziesz pedałować, czyli tak by naciskać na nie przednią częścią buta. W tym przypadku noga w kolanie nie powinna się całkowicie prostować – powinna być nadal minimalnie ugięta.

2. JAZDA PRÓBNA

Następny krok to jazda próbna. Dopiero wtedy wyczujesz czy wszystko jest okej. Ustawione za wysoko siodełko sprawi, że będziesz zbyt bardzo wyciągać nogi, by ich dosięgnąć. 

3. KĄT NACHYLENIA

Najlepiej ustawić siodełko idealnie poziomo (warto użyć poziomicy), a potem ewentualnie eksperymentować z dalszym ustawianiem. Dużo zależy od naszych indywidualnych preferencji i wygody. Każdy musi ten parametr dobrać pod siebie. Niemniej nie zaleca się ustawiania siodełka z dziobem do góry.



Dzięki poprawnemu ustawieniu siodełka w rowerze unikniemy niepotrzebnych kontuzji oraz bólu w trakcie jazdy, oraz po niej.

Komentarze (0)

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.