Zakup akcesoriów związanych z Twoim bezpieczeństwem na drodze, powinien być świadomy i przemyślany. Przeczytaj nasz poradnik dotyczący oświetlenia rowerowego na tył i sam zdecyduj jaka lampka rowerowa na tył będzie dla Ciebie najlepsza.
Tylna lampka rowerowa to nie tylko gadżet, ale obowiązkowy element wyposażenia każdego roweru. Przypomnijmy, że według prawa Twój pojazd musi być wyposażony w światło pozycyjne tylne koloru czerwonego - stałe lub pulsujące. Ustawa zobowiązuje Cię do używania świateł pozycyjnych po zmroku oraz w sytuacjach ograniczonej widoczności (np. w czasie mgły lub deszczu).
Główną rolą tylnej lampki rowerowej jest zwiększenie bezpieczeństwa na drodze poprzez poprawienie widoczności Twojego roweru. W myśl zasady widoczny=bezpieczny, im lepsze właściwości świetlne, tym lepiej dla naszego bezpieczeństwa. Niestety bardzo często zdarza się, że rowerzyści biorą sobie tę zasadę zbyt mocno do serca i tylne lampki rowerowe świecą zdecydowanie za mocno, oślepiając innych uczestników ruchu. Dobra lampka rowerowa na tył powinna posiadać kilka trybów pracy, co gwarantuje możliwość dostosowania intensywności świecenia do panujących w trasie warunków. W przeważającej większości sytuacji wystarczająca moc świecenia dla tylnego źródła światła to między 10 a 50 lumenów, a w przypadku niektórych modeli sprawdzi się nawet mniejsza moc. Ważnym czynnikiem wpływającym na nasze bezpieczeństwo na drodze ma również rozproszenie boczne tylnego światła. Lampka z tyłu roweru powinna być skonstruowana tak, aby kąt świecenia był na tyle duży, że lampka świeci nie tylko centralnie w tył, ale również na boki, co pozwala na precyzyjne określenie przez inne pojazdy pozycji rowerzysty np. na skrzyżowaniach i przejazdach dla rowerów.
Wybierając lampkę rowerową na tył na pewno zwracasz również uwagę na pojemność baterii. Wewnętrzny akumulator będzie prawdopodobnie lepszym i wygodniejszym rozwiązaniem, a im większa liczba mAh ogniwa, tym lepiej. Niekiedy pojawia się oznaczenie dotyczące czasu pracy na jednym ładowaniu. Czas świecenia powyżej kilku godzin najpewniej będzie zupełnie wystarczający do sporadycznego użytku, a osoby częściej jeżdżące na rowerze powinny zwrócić uwagę na lampki, które mogą świecić nieprzerwanie kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin. Warto zwrócić uwagę czy lampka ma możliwość ładowania przez USB.
Komentarze (0)