Jaka lampka rowerowa na tył?

Zakup akcesoriów związanych z Twoim bezpieczeństwem na drodze, powinien być świadomy i przemyślany. Przeczytaj nasz poradnik dotyczący oświetlenia rowerowego na tył i sam zdecyduj jaka lampka rowerowa na tył będzie dla Ciebie najlepsza.

Tylna lampka rowerowa to nie tylko gadżet, ale obowiązkowy element wyposażenia każdego roweru. Przypomnijmy, że według prawa Twój pojazd musi być wyposażony w światło pozycyjne tylne koloru czerwonego - stałe lub pulsujące. Ustawa zobowiązuje Cię do używania świateł pozycyjnych po zmroku oraz w sytuacjach ograniczonej widoczności (np. w czasie mgły lub deszczu). 

Główną rolą tylnej lampki rowerowej jest zwiększenie bezpieczeństwa na drodze poprzez poprawienie widoczności Twojego roweru. W myśl zasady widoczny=bezpieczny, im lepsze właściwości świetlne, tym lepiej dla naszego bezpieczeństwa. Niestety bardzo często zdarza się, że rowerzyści biorą sobie tę zasadę zbyt mocno do serca i tylne lampki rowerowe świecą zdecydowanie za mocno, oślepiając innych uczestników ruchu. Dobra lampka rowerowa na tył powinna posiadać kilka trybów pracy, co gwarantuje możliwość dostosowania intensywności świecenia do panujących w trasie warunków. W przeważającej większości sytuacji wystarczająca moc świecenia dla tylnego źródła światła to między 10 a 50 lumenów, a w przypadku niektórych modeli sprawdzi się nawet mniejsza moc. Ważnym czynnikiem wpływającym na nasze bezpieczeństwo na drodze ma również rozproszenie boczne tylnego światła. Lampka z tyłu roweru powinna być skonstruowana tak, aby kąt świecenia był na tyle duży, że lampka świeci nie tylko centralnie w tył, ale również na boki, co pozwala na precyzyjne określenie przez inne pojazdy pozycji rowerzysty np. na skrzyżowaniach i przejazdach dla rowerów.

Wybierając lampkę rowerową na tył na pewno zwracasz również uwagę na pojemność baterii. Wewnętrzny akumulator będzie prawdopodobnie lepszym i wygodniejszym rozwiązaniem, a im większa liczba mAh ogniwa, tym lepiej. Niekiedy pojawia się oznaczenie dotyczące czasu pracy na jednym ładowaniu. Czas świecenia powyżej kilku godzin najpewniej będzie zupełnie wystarczający do sporadycznego użytku, a osoby częściej jeżdżące na rowerze powinny zwrócić uwagę na lampki, które mogą świecić nieprzerwanie kilkanaście lub kilkadziesiąt godzin. Warto zwrócić uwagę czy lampka ma możliwość ładowania przez USB. 

Istotne dla wygody użytkowania produktu, może mieć również mocowanie lampki. Oświetlenie z wbudowanym akumulatorem będziesz odpinać od roweru bardzo często, dlatego wygodne mocowanie lampki oszczędzi Ci frustracji przy każdym ładowaniu. Jednocześnie musisz zwrócić uwagę na jakość mocowania - możliwość regulacji i stabilność oświetlenia. Solidne mocowanie lampki nie tylko sprawi, że lampka nie odczepi się podczas jazdy po wyboistej drodze, ale również zapewni stabilność źródła światła, a ograniczone wibracje pomogą uniknąć niezamierzonego efektu migania. Specjalne rodzaje mocowania lampki pozwalają zamontować oświetlenie nie tylko standardowo przy siodełku, ale również na kasku. Zwolennicy takiego rozwiązania powinni jednak pamiętać, że tylne oświetlenie nie może znajdować się wyżej niż 1,5m. nad płaszczyzną jezdni.

Nowoczesne lampki rowerowe na tył posiadają zapewniające wodoodporność szczelne konstrukcje oraz interesujące rozwiązania technologiczne. Niektóre z nich wyposażone są na przykład w system stop, który wzmacnia moc świecenia lampki, kiedy wykryje hamowanie roweru. Symuluje to oczywiście działanie świateł stopu pojazdów mechanicznych. Ciekawym rozwiązaniem jest również specjalny tryb do jazdy dziennej, który należy jednak uznać bardziej za ciekawostkę niż ogromną zmianę jakościową. 

Podsumowując, wybór właściwej lampki rowerowej na tył to przede wszystkim kwestia bezpieczeństwa na drodze. Dobra lampka powinna mieć solidne i wygodne mocowanie, zapewniać optymalną liczbę lumenów połączoną z dużym rozproszeniem bocznym oraz dostarczać kilka trybów świecenia. Warto także zwrócić uwagę na wodoodporność. Osoby jeżdżące głównie po mieście powinny zastanowić się nad wyborem nowoczesnej lampki z systemem stop. Pojemność ogniwa lampki to kwestia, którą należy rozważać indywidualnie - im dłuższe trasy pokonujemy, tym zasoby baterii powinny być większe. Zachęcamy do sprawdzenia oferty lampek rowerowych na tył Specter w naszym sklepie.

Komentarze (0)

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.