Jak przygotować się do sezonu rowerowego?

Przygotowujecie się już do sezonu rowerowego? Pierwszy wyjazd na szlak albo w drogę do pracy po długim okresie bez rowerowego treningu, może skończyć się nieprzyjemną kontuzją. Warto zadbać o swoje bezpieczeństwo, dlatego dajemy Wam zestaw 5 prostych ćwiczeń, który pomoże Wam nieco rozruszać ciało i przygotować się na pierwsze rowerowe trasy. 

Na każde ćwiczenie poświęćcie 60 sekund, przed każdym następnym zróbcie 15 sekund przerwy. Zestaw stanowi pojedynczy cykl, a pomijając rozgrzewkę możecie powtarzać cykl w czasie jednego treningu tak długo, jak tylko chcecie i na ile wystarczy Wam siły. 

1) Najpierw rozgrzewka przygotowująca organizm do wzmożonej pracy. Zacznijcie od tzw. pajacyków, a następnie przejdźcie do szybkiego, naprzemiennego unoszenia kolan przynajmniej na wysokość bioder. 

2) Po rozgrzewce minuta dynamicznych wykroków – raz prawą, raz lewą nogą przy zachowaniu prawidłowej postawy ciała Jest to ważne ćwiczenie wzmacniające równowagę oraz siłę mięśni nóg, a także mięśni brzucha i grzbietu. 

3) Nie mogło zabraknąć przysiadów! Ćwiczenie to przynosi podobne efekty do wykroków, ale bardziej wzmacnia mięśnie. Jeśli zwykłe przysiady są dla Was za proste, możecie dociążyć ciało hantlami. Pamiętajcie, że tak jak w przypadku wypadów, kolana nie powinno wyprzedzać nogi i znajdować się przed linią palców. 

4) Pady to bardzo dynamiczne ćwiczenie nastawione przede wszystkim na poprawę kondycji angażując do pracy wiele grup mięśni. Szybkie zmiany pozycji ciała z pozycji stojącej do leżenia przodem i z powrotem mogą wywołać zawroty głowy – pamiętajcie więc, żeby słuchać znaków ostrzegawczych swojego ciała

5) Na koniec miłe, relaksujące ćwiczenie, czyli rowerek. Wzmocni ono Twój brzuch oraz poprawi koordynację ruchową.

Trzymamy kciuki za Waszą kondycję i do zobaczenia już niebawem na rowerowych trasach. 

Komentarze (0)

Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.