Nawet najbardziej zapalony rowerzysta czasem musi zsiąść ze swojego drogocennego roweru i zostawić go np. przed sklepem, szkołą czy pracą, co tworzy wyśmienitą okazję dla złodziei. Odpowiedni zamek rowerowy powinien jednak skutecznie zniechęcić potencjalnego rabusia, a rowerzyści zaopatrzeni w takie zabezpieczenie mogą poczuć się spokojni.
Na rynku mamy wiele rodzajów zapięć rowerowych, między innymi:
Łańcuch – zapięcie złożone z szeregu złączonych ze sobą ogniw. Stosunkowo elastyczny dzięki swojej budowie. Minusem może być ich waga (2-3kg)
U-lock – pręt wygięty w kształcie litery U, wykonany z różnego rodzaju stopów, zamykany na zamek z kluczem lub szyfrem
Składane – wykonane ze stalowych paneli połączonych ze sobą za pomocą hartowanych nitów. Łatwy do złożenia i kompaktowy.
Najczęściej wybieranym rodzajem zamka jest ten typu u-lock. Są to solidne blokady, którym zwykłe nożyce nie dadzą rady.
Pamiętajmy, że rower pozostawiony w komórce, piwnicy, czy na prywatnej posesji także jest narażony na niebezpieczeństwo. Dlatego warto zadbać o jednoślad podwójnie.
Komentarze (0)