- 864 views
- 0 comments

W jaki sposób zacząć pracę nad regulacją hamulców w rowerze?
Cały proces należy zacząć od sprawdzenia koła. Ważną kwestią jest to, czy jest ono wycentrowane i symetrycznie osadzone w widełkach. Przy tej okazji należy sprawdzić stan klocków i tarcz hamulcowych. Jeśli tarcze są sprawne i posłużą jeszcze przez jakiś czas, zobaczysz na nich charakterystyczne nacięcia. Jeśli jednak są gładkie, to trzeba je wymienić.
Następnie trzeba sprawdzić stan pancerzy, a także linek. Warto pamiętać o tym, by utrzymywać je w czystości i zapewnić im płynną pracę. Jeśli te elementy są już sprawdzone, można przejść do regulacji hamulców. Jest to mało skomplikowana czynność, która zajmie kilka minut. Trzeba jednak wiedzieć, jaki typ hamulców występuje w danym rowerze. W zależności od tego proces tego, jak ustawić hamulce w rowerze będzie się nieco różnił.
Wyjaśniamy, jak naciągnąć hamulce w rowerze
W trakcie jeżdżenia na rowerze długich dystansów klamka hamulca rowerowego może zacząć zapadać się coraz głębiej. Co prawda jest to normalne zjawisko, które wynika ze zużycia klocków hamulcowych. Jednakże, aby praca klamki była w takim samym zakresie, to stosuje się śrubę baryłkową napinającą linkę hamulcową. Najczęściej znajduje się ona w pobliżu samej klamki. Jednakże są też takie modele, że zobaczysz ją na pancerzu linki lub w okolicy hamulca. Takie podstawowe wyregulowanie w większości przypadków jest wystarczające.
Jak ustawić hamulce w rowerze? O czym należy pamiętać?
Napięcie linki hamulca jest dopiero początkiem pracy, jeśli chodzi o idealne jego ustawienie. Na prawidłową pracę hamulców ma wpływ wiele innych czynników. Czym właściwie należy się zająć, jeśli zastanawiasz się jak ustawić hamulce w rowerze? Po pierwsze musisz pamiętać o ustawieniu zacisku hamulca względem tarczy lub obręczy. Kolejno należy wyregulować odległość klocków od tarczy lub obręczy. Następnie trzeba ustawić klocki równolegle do tarczy i do obręczy. Istotnymi procesami są również takie czynności jak: napięcie linki hamulcami, ustalenie głębokości pracy klamki hamulca, wyregulowanie symetrycznego działania obu szczęk hamulca, zapewnienie szybkiej i bezproblemowej pracy hamulców, eliminacja przypadkowego ocierania, a także zapobieganie piszczeniu hamulców.
Comments (0)